På allmän begäran...

...ska jag försöka mig på att visa bilder på huset här i England.

Jag börjar med sovrummet, där de enorma garderoberna från Ikea kan ses. De är hur snygga som helst och jag ÄLSKAR förvaring

image1
image2

Vi går raskt vidare till Darlingens kontor... Grabbigt så det förslår med bilar på väggarna och LOTR-kalender på vägen. Vän av ordning kan också se att det är heltckningsmatta i detta rum - något som inte är så vanligt förekommande i det Prestwich/Hanssonsa hemmet.

image3

Vi styr nu kosan tre steg tillbaka ut i hallen och hamnar vid mitt blivande kontor/pysselrum. Ekgolv och ljuslila väggar - eventuellt subject for change men inte just nu. Detta rum kommer även att kallas Pysselsviten då en bäddsoffa kommer att ställas in för gäster från Sverige *host och harkel*

image4

Vi slänger nu en snabb titt in i det minimala badrummet - nyrenoverat men enormt litet. Vart ska jag ställa alla Make Up Store produkter?!

image5

Detta var alltså övervåningen och till den kommer man genom att gå upp för trappan till vänster i bild. Trappan är som typiska engelska trappor; smal, brant och heltäckningsmatteklädd. Notera det underbara kaklet på golvet - orginal från 1930något.

image6

På nedervåningen har vi TV/mysrummet direkt till höger. Även där är det ekparkett som är orginal sedan 1930-talet. Fint men väldigt kallt på vintern. Sekretären från min mormor står preliminärt i detta rum, tills dess att vi fått bort alla flyttkartonger från matrummet.

image7
image8
image9

Matrummet, som är det rum jag snabbast kommer att göra om så fort allt har lugnat ned sig, är i dagsläget flyttkartongsförvaring och man ser inte så mycket förutom... flyttkartonger. Man kan dock skymta en otäck blå färg som ska BORT. Mattan på golvet är iofs ny och fräsch, men heltäckningsmattor går fetbort.

image10

Sist men inte minst (eller jo, det är banne mig inte stort) så visas köket. Ett modernt kök med minimalt med förvaringsutrymme. Här kommer all min förvaringsfantasi sättas på prov - kluriga tips emottages tacksamt!

image11
image12

Så där ja *pustar ut* Detta var en virtuell rundtur av 52 Batsford Road. Det är inte så schavigt som man kan förvänta sig av en trettiotalskåk och jag måste säga att jag trivs med nästan allt. Nu måste jag bara packa upp och tillsammans med Darling bestämma hur vi ska göra med möbler och liknande.

Tata for now!

Kommentarer
Postat av: Liza

Snygg, jag tror du kommer trivas finemang!!! :-)

2007-07-24 @ 17:22:12
URL: http://pyssla.blogg.se/romantik
Postat av: Carolina

O jäklars vad stort ni har! Allvarligt alltså!Brittiska huspriser är ju inte att leka med och att ha så där mycket yta till 2 pers är ju lyxigt. Kommer bli toppen! Tack för titten =)

2007-07-24 @ 17:57:27
Postat av: Ellinor

Så fint! Nej, jag som bor på 40 kvm med sambo är inte avundsjuk alls, nej nej *skakar ivrigt på huvudet* ;) För övrigt har mitt badrum aldrig känts så stort förut! =)
Det ska bli skoj att se hur det blir när allt är uppackat!
*kram*

2007-07-24 @ 20:09:49
URL: http://myransmemoarer.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Apropå köket, när jag flyttade från en två med stort kök till en etta med ganska litet kök ställde jag helt osorterat upp ett par kartonger köksgeråd på vinden. Hittills har jag hämtat ned fyra matlådor ur de två lådorna... det kan ju vara så att man har lite väl mycket köksprylar (iaf om man har min mamma =).

2007-07-24 @ 20:12:08
URL: http://myransmemoarer.blogspot.com
Postat av: Linda

MEN vad fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiint! =)
Så fort jag får loss lite slantar (läs shoppingpengar) kommer jag över! Congratz to Adam for the best catch there is! ;)
Hinner ni spela WOW nuförtiden? PUSSSSSSSSSSSSSSSS

2007-07-25 @ 12:28:19
Postat av: evelina

MIAO vilken söt bild på dig från picnicen! Jaja, Adam är väl också söt, men du är söt som en kattunge!
:-D
Bara en dag kvar till semester, undrar vad jag ska hitta påååå hela daaaaagarna??? Måste nog in till jobbet och jobba av mig lite jobblängtan (töh).
Puuuuuuusss o ha det så gott!

2007-07-26 @ 19:48:01
URL: http://wih.blogg.se
Postat av: Fanny

Men vad mysigt ni bor! Wow...

2007-07-30 @ 08:31:02
URL: http://pembadesign.blogspot.com
Postat av: Elina

Jag förstår mig inte på heltäckningsmattor - speciellt inte kök och badrum uiiiiek! Skönt att det inte var så mkt sånt i ert hus. Lyxigt att vara gäst hos er och få sova i pysselrummet!

2007-08-02 @ 20:08:53
URL: http://elinasblandning.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0