Söndagens bravader

Jag lovade (i ett svagt ögonblick) att jag och Darling skulle bjuda hans föräldrar på söndagsmiddag för att fira deras bröllopsdag. Sagt som gjort, det var bara att ställa sig och laga min paradrätt nummer 1. Slottstek med gräddsås, rostade potatisar, svartvinbärsgelé och ångkokta grönsaker. Till efterätt serverades äppelkaka med pinjenötter och marsipan och engelsk custard (typ vaniljsås).

Middagen blev enormt lyckad - främst tack vare mina fyra timmars slavande i köket ;) Det blev en trevlig eftermiddag med middag i matrummet (trots 10 flyttkartonger som väntar på att bli uppackade) och efterätt i skuggan i trädgården. Efter att de åkt hem fixade vi lite här hemma och sen åkte vi och såg Simpsons The Movie på kvällen. Skojigt att ha sett den men inget mästerverk på något sätt.

Förutom att jag är stolt över den goda söndagsmiddagen så är jag också stolt över att jag och Darling kom oss iväg och gick på morgonen igår igen! :D

Antal steg: 7267st
Sträcka: 2,52 miles = 4,06 km (har ökat på steglängden till 56 cm iallafall)
Total tid: 1 timme och 2 minuter
Antal kcal: 543 st

Duktigt va? :D

Kommentarer
Postat av: Linda

Härmed bjuder jag in mig på middag med ditt paradnummer =)) Puss på dig gumman!

2007-08-07 @ 22:09:05
URL: http://www.lindah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0