Celebert besök och flera utflykter

Förra veckan så kom O hit och hälsade på. Eftersom att min älskade sängbotten hade kommit med flyttfirman så kunde O sova på vår gamla resårbotten med bäddmadrass - värsta lyxen för att vara gästsäng :D

O kom till England på onsdagen och vi ägnade dagen åt att åka runt och kolla lite, åka och hälsa på katterna och kolla i engelska mataffärer. På kvällen gick vi och såg nya Harry Potter vilket var himla trevligt. Lite besviken vart jag nog, men jag behöver nog se den igen innan jag kan avlägga sista omdömet.

torsdagen åkte jag och O till IKEA och handlade en del mer möbler till mitt rum, liksom bytte en felaktig kartong från förra IKEAvändan. Efter det tog vi bilen och körde förbi PcWorld och kollade på en stationär dator till mig. Torsdagskvällen tillbringades på en underbar indisk restaurang i kenilworth. Bildbevis nedan (JA jag har mer än en tröja men det föll sig så att jag hade samma tröja igen :D )

image16
Jag och Darling

image17

O dricker indisk öl och väntar på enormt god indisk mat.

Fredag betyder halv-dag för Darling på jobbet så nr han kom hem satte vi oss allihopa i bilen och åkte till nottingham för att kolla på Games Workshop. För er OINVIDGA är Games Workshop ställe där man köper miniatyrgubbar som man sedan målar och kan spela "rollspel" med. Dessa har funnits jättejättelänge och både O och Darling har både målat och spelat detta massor. Ok, det är nördigt beyond belief MEN det betyder att det blir ett besök i en pysselaffär för min del *skrattar* Tog lite bilder som givetvis måste visas upp här :D

image15
The grand entry ;)

image18

Jag och Darling poserar framför en modell av Minas Tirith.

image19

Grabbarna Grus framför samma modell.

image20

Stället har även en egen pub, som är typiskt englesk. Om man bortser från orl-huvuden och annat på väggarna ;)

När vi for från nottingham tog vi vägen förbi universitetet och där J bodde och läste när hon var i England. Skoj att se hur det ser ut där hon läste och det hon ofta pratar om!

lördagen blev det sedan väldigt spännande. Jag, Darling och O spelar ju WoW och är med i ett guild ( =gille på svenska??) och på lördagen var det guild-meet på Alton Towers, en nöjespark i stil med liseberg eller Grönan. Det var himla häftigt att träffa alla som var där och som vi spelat och pratat massor med. Jätterolig dag, även om jag och Darling kände oss som föräldrar eftersom att vi knappt kan åka något (vi blir groteskt åksjuka båda två).

image21

Notera skylten "Don't feed us" *fnissar*. BoB-guild :D

image22

Så där blöt blev Darling efter The Flume *garvar*



Picnic i det gröna :D

Det var iallafall en enormt trevlig dag och vi tog en sight-seeing-tur på vägen hem och fick se lite landsbygd i England. Trevligt värre. På kvällen blev det pizza från Dominos och filmkväll.

Söndagen var en lugn dag. Vi gick omkring och skrotade och fixade lite här. På eftermiddagen åkte vi dock till Warwick för sight-seeing och fotografering.

image23

Detta är Warwick Castle. Ett av de finast bevarade medeltida slott som finns i England. Vi var dock där för sent för att göra hela turist-rundturen. Vi fick nöja oss med foton på avstånd.

image24

Så här såg Darling ut....

image25

...och så här såg O ut :D...

image27

...och så här såg jaaaaaaaaaag ut... notera trollhåret!

image26

Detta kortet är taget vid de gamla stadsmurarna i Warwick. Vi står precis brevid det medeltida sjukhusets ingång, vilket INTE är det sjukhus jag kommer läsa vid ;)

En söndag i England är inte en riktig söndag utan söndagsmiddag. Vi åkte till Clarendon Arms (den bästa puben i Kenilworth) och åt riktig söndagsmiddag.

image28

image29

Tur att man inte är possesive iallafall ;) *ironi*

O valde rostbiff med potatis och grönsaker, jag åt FishPudding och Darling åt yorkshirepudding med Steak and Ale beef. Avlsutades givetvis med mastig efterrätt ala engelska mått; äppelkaka, bread pudding eller glass :D

Det var en väldans trevlig helg och på måndagen körde jag O till flygplatsen så han fick fara hem med prutt-SAS, som lyckades slarva bort hans väska och levererade den inte för 27 timmar senare!!!

Nåväl, det var allt för nu. Tata for now!!

Kommentarer
Postat av: evelina

Men lilla vän, du ser ju alldeles utmärglad ut!! Får du ingen mat?? *mammar mig*
Din vita kappa är dock SÅ chic, du snyggar ut alla tråkiga engelsmän lätt som en plätt!
*kramar*

2007-08-05 @ 21:55:28
URL: http://wih.blogg.se
Postat av: Anonym

Ser att åskan gått i England

2007-08-07 @ 13:04:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0