Weekend in The Cotswalds

Så där ja.. Kolla - inte mer än några dagar mellan uppdateringarna här ;)
Jag lovade ju att återkomma med bilder och så efter vår weekend i The Cotswalds. Jag var inte så där enormt duktig på att ta kort men en del blev det iallafall. Jag kan bara säga att det var en välförtjänt helg, med god mat, mycket vila och strosande i små affärer. Jag har bl.a. hittat en bröllopsaffär dit jag nog ska igen och kolla på bröllopsklänningar ;)

Här kommer det lite bilder med kommentarer till :)

image56

image57

Så här såg det ut där vi bodde. Ett enormt trevligt B&B i Churchill utanför Chippin Norton.

image45

KOLLA in badkaret. Jag badade tre gånger på två dagar *fnissar* Jetstrålarna på ryggen var skööööööna - ska nog göra som Hattifnatt och boka in en massage snart.

image46

Har ni sett? Jag sitter i en engelsk 4-poster-bed, med blommor överallt, dricker engelskt te och fryser tuttarna av mig eftersom att det var lite kallt och fuktigt (precis som det ska vara i England). Borde jag inte passa in som en engelsk Lady på landsbydgen? ;)

image47

Darlingen har tagit hand om mig hela helgen. Det har varit hektiskt fram till nu och vi behövde få åka iväg och slippa tänka på allt ett tag. Titta vad söt han är!! *pössar på Darlingen*

image58

Sådant här måste man börja med varje dag - kolla kartan vart man ska och hur vi skulle köra. Man kan INTE förlita sig på SatNat-Lady i bilen. Hon föreslog t.ex. att vi skulle köra till Irland för att komma till nästa bensinstation som var öppen 24 timmar. Resan dit skulle bara ta 9 timmar och inkludera en färjetur *fnissar*

image55

image48

På söndagen åkte vi till Morton in the Marsh och hamnade på den här uteserveringen för te och scones. Så här såg jag ut FÖRE sconsen ;)

image49

Och så här koncentrerad var Darling FÖRE sconsen ;)

image51

image50

Detta var sconsen FÖRE vi huggit in (Scones med russin, smör, jordgubbsmarmelad och Clotted Cream - vispgrädde som vispats till smör ungefär och en joooooooooooordgubbe)

image52

Så här såg tallriken ut efteråt....

image53

...och så här såg Darling ut efteråt :D

image54

Och det här blev den enda bilden för helgen på båda oss samtidigt....

Sammanfattningsvis var det en underbart bra helg, vi fick sova ut, bada bubbelbadkar, prata strunt, strosa i affärer, köpa lite böcker, äta god mat, se omgivningarna och planera för nästa weekend iväg! Det var nog vad jag behövde för att ladda mina batterier inför kursstarten, massor att göra nu och till helgen kommer L hit!!!

Tata for now!

Kommentarer
Postat av: Liza

Åh vilken mysig helg!!!! De där Sconsen var inte nådiga du!!! *ser chockad ut*

2007-09-05 @ 11:00:27
URL: http://pyssla.blogg.se
Postat av: elina

Vad mysigt det ser ut. Åh vad jag längtar till England!

2007-09-05 @ 12:02:14
URL: http://elinasblandning.blogspot.com/
Postat av: evelina

Looks loooovely dear! *sippar på teet med lillfingret i vädret*

2007-09-06 @ 20:59:18
URL: http://wih.blogg.se
Postat av: Ellinor

Inte så brittisk - du är alldeles för söt!
Bröllop förresten, så spännande!
ER GPS verkar använda sig av samma guide som tabussen.nu:s reseguide (varför inte åka en sväng över Visby för att ta sig från Skellefteå till Stockholm, eller åka med lokalbussar a 5 mil/buss för att ta sig från Umeå till Sundsvall? ;)

2007-09-07 @ 19:46:59
URL: http://myransmemoarer.blogspot.com
Postat av: Charlie

Saknar, saknar, saknar...
Saknar vän
Saknar msn som stör arbetet
Saknar fikakompis
Saknar DIG!!!

2007-09-18 @ 13:21:51
URL: http://bofinkarnas.blogg.se
Postat av: evelina

Hallå det är dags att uppdatera bloggen nu lilla fröken!

2007-09-22 @ 10:41:04
URL: http://wih.blogg.se
Postat av: Charlie

Nu har jag uppdaterat min sida en himla massa ;-)
Nu är det din tur....
PÖSS!!!

2007-09-26 @ 09:09:59
URL: http://bofinkarnas.blogg.se
Postat av: Nina

Åååh, så vackert, romantiskt, underbart och idylliskt!
Saknar dig, sötsmula..
Förresten, kolla i min blogg - jag har utmanat dig!
*kram*

2007-10-03 @ 19:09:12
URL: http://krumelurkonst.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0