Okejrå - jag kryper till korset...

USCH och fy vad dålig jag är på att uppdatera här. Men nu kommer en liiiiiten uppdatering iallafall :D

Sverige-resan var bra och skojigt på alla sätt och vis. Tack C, M, S&R och Cesar för husrum, koppar med te, mat, promenadsällskap och alla pratstunder *pössar på*. Tack P&B i Piteå för husrum, mat och pyssel - har ni käkat upp alla bullar än? Tack ALLA mina vänner som jag passade på att träffa när jag var tillbaka i Umeå igen - jag saknar er massor när jag är här! Jag kommer dock att återvända till Umeå en vända i december som det ser ut nu!

Tillbaka i England igen - hemma. Det känns nästan som hemma nu. Mina saker är här, saker börjar få en egen plats, jag känner att jag blir mer och mer hemmastadd runt omkring i omgivningarna och så, och bäst av allt så är Darlingen här. Vi försöker se till att få så mycket tid för OSS som möjligt nu innan skolan börjar. Det kommer bli en tuff höst men vi är rätt inställda på det. Så länge vi är tillsammans så är det ok!

Vi var däremot ute i helgen och gick på en liten promenad med fikakorg och kamera. Visar en lite kavalkaaaaad av bilder nedan.

image35

Darling sätter på sig vandrarkängorna... sittandes i bak på Jaggan ;) (Kolla linda - den bilen har vi nästa helg!!)

image36
Jag försöker se söt ut :D

image37

I detta land finns ENORMA mängder vilda björnbär. Enligt expertisen (läs: Darlings pappa) är det inget bra björnbärsår dock, de är små och inte så saftiga. Återstår att se, jag tänker plocka nästa vecka!

image38

Mina tuffa nya joggingskor. tro mig, de andra fick avgå med döden - eller så dog man när man luktade på dem *fnissar*


image39

Givetvis hade vi vår fikakorg i en IKEA-påse. Very safe and swedish.

image40

...och drack ur IKEA-plastmuggar...

image41

....och åt dessa enorma goda orgasmiska kanelbullarna jag bakat. Recept finns här :D

image42

Ja denna termos var en gåva på Läkarstämman. Hur bra som helst, men det ser ju lite lattjo ut att ha kaffe i en termos med reklam för magmedicin ;) Nu brukar jag iofs bara ha mjölk i den eftersom att den är så liten.

image43

Darling har karta i handen och solsken i blick (ja något annat solsken var det inte tal om iallafall...)
image44

Återigen någon förvirrad pose under tiden Darling försöker förstå sig på kameran.

Det var nog för nu. I eftermiddag åker vi till Chipping Norton, bor på detta hotellet, bor i detta rummet (ser ni vad kit, äter god mat, dricker öl och sen blir det sightseeing och fotografering och MYYYYYYYYYYYS hela helgen!

Jag återkommer med rapport, bilder och mer svammel efter helgen!
Tata for now Darlings!

Kommentarer
Postat av: Sofia aka skberg74

Försöker se söt ut säger du du är ju alltid söt.

2007-08-31 @ 14:23:38
URL: http://[email protected]
Postat av: Liza

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kom hit o baka bullarna!! Eller översätt receptet till mig i allafall. ;-)
Jag vill komma och hälsa på, ska vi prova med våren?

2007-08-31 @ 15:50:59
URL: http://pyssla.blogg.se
Postat av: Ellinor

Vi får se till att träffas i december - då har vi stor lägenhet och lediga sängplatser ;)

2007-08-31 @ 21:32:57
URL: http://myransmemoarer.blogspot.com
Postat av: Sandra (sanla)

Vad mysigt ni verkar ha haft det på promenaden.Jag håller med Sofia - du är alltid söt =) Kram på dej.

2007-09-02 @ 07:55:02
URL: http://kreativistjavisst.blogspot.com
Postat av: Ellinor

...förresten är väl kaffe aningen magsyreframkallande, så varför inte blanda i lite nexium på en gång? =)

2007-09-02 @ 21:53:17
URL: http://myransmemoarer.blogspot.com
Postat av: Anna-Carin

De där bullarna verkar förfölja mig! Och varje gång jag ser dem tänker jag att jag ska baka dem.
Härligt rum, gillar speciellt nallen som är fint placerad i soffan. ;-)
Kram och tack för sist! *mätt*

2007-09-03 @ 20:58:53
URL: http://anaberscrap.blogspot.com
Postat av: elina

De där bullarna *stirr och dreggel*
För övrigt beöver du knappast anstränga dig för att se söt ut. Du ser ju ut som socker hela du.

2007-09-05 @ 12:06:01
URL: http://elinasblandning.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0